top of page

Kde je vidět kometa Neowise 2020


I já jsem se musela vypravit za kometou, když je taková příležitost vidět ji pouhým okem. Tato kometa, jménem Neowise, je v roce 2020 vidět v červenci. Hledat ji můžete směrem na sever od večerních hodin až do svítání. Všude se uvádí, že je nízko nad obzorem, což bych já osobně nepovažovala úplně za pravdu.


Jak přesně najít kometu? Jak si naplánovat odkud ji pozorovat a kdy? Jak ji vyfotit? Čtěte v členské sekci zde: https://kudyakamsveronikou.wixsite.com/website

Pokud ještě nemáš přístup do členské sekce, mrkni sem: https://kudyakamsveronikou.wixsite.com/kudyakam/registrace-pro


Já jsem se za kometou vydala na Klíč u Nového Boru. Jelikož jsem asi trochu blázen, plán byl pro mě jasný už od začátku - další probdělá noc. Na Klíč jsem se vypravila již na západ slunce.



Bylo pondělí a předpokládala jsem, že se na vrcholu nebude pohybovat moc lidí. Ale trochu jsem se spletla :D Na západ slunce nás tam bylo tak 15. Většina lidí po západu odešla, pár lidí přišlo potom za tmy, někteří zase odešli, jiní zůstali také přes noc. Kometu jsem poprvé spatřila kousek před 23 hodinou.



Potom jsem se na ní podívala kousek po půlnoci, kdy krásně směřovala ke kopci Jedlová.



Ovšem co se mi nejvíc líbilo? Když se v půl 4 začalo nebe na horizontu červenat a připravovat se na východ slunce.





No, ještě jsem si užila východ sluníčka a pak šup do práce :D Také někdy takto blázníš? :D


Za kometou jsem se vydala ještě druhou noc, nějak mi nedalo spát, že jsem ji měla vyfocenou tak vysoko nad horizontem a tak jsem se tentokrát nevydala na kopec, jak bylo všude doporučováno, ale prostě jsem si zastavila v poli u Hazmburku.




Řekla bych tedy, že kometu můžeš spatřit pouhým okem, ale to není nikterak velký zážitek. Prostě malá čárka na nebi. Pokud tedy mohu doporučit, vezmi sebou dalekohled a na focení co nejdelší sklo :) Vydej se někam mimo město, někam, kde nebudou rušit světla a dívej se na sever - podrobněji a s doporučením na různé aplikace, které se ti můžou takhle venku večer hodit čti zde: https://kudyakamsveronikou.wixsite.com/website


80 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Radobýl

bottom of page